© 2019 Angelique Kersten HR Professional

             By Ryan Vos

  • LinkedIn Social Icon

WERKERVARING

Na het behalen van mijn Hbo-opleiding aan de Academie Mens-Arbeid ben ik in 1987 gestart als intercedente bij Randstad Uitzendbureau en na 3,5 jaar heb ik de overstap gemaakt naar de functie van personeelsfunctionaris bij Hendrix Voeders. Na 10 jaar gewerkt te hebben bij Arbeidsvoorziening/CWI heb ik bij diverse werkgevers in de profit en non-profit gewerkt als HR-adviseur/medewerker, waaronder 7 jaar bij Avem Kinderopvang. Hier heb ik operationele taken verricht zoals informeren en adviseren, coachen, arbo en verzuim, werving en selectie, functioneren en beoordelen, personeelsadministratie, het voorbereiden van de salarisadministratie, maar ook het ontwikkelen en vormgeven van HR-beleid.

Na enkele tijdelijke opdrachten in loondienst is het starten van mijn eigen bedrijf een logische stap in mijn carrière.

Bij Avem Kinderopvang heb ik kennis kunnen maken met de sociocratische kringorganisatiemethode (SKM). Een methode die organisaties helpt betere besluiten te nemen die sneller worden uitgevoerd, gebaseerd op gelijkwaardigheid in de besluitvorming en een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Binnen de organisatie was ik intern scholingsdeskundige en gespreksleider voor de inspraak overleggen. Hier heb ik  geleerd vergaderingen constructief en effectief te leiden, gezamenlijk verantwoordelijkheid te dragen voor het beleid in de organisatie en anderen op basis van gelijkwaardigheid tegemoet te treden. Waardevolle ervaring die me nu nog van pas komt.

Sinds het najaar 2018 ben ik als vrijwilliger werkzaam bij De Luisterlijn*. Ter voorbereiding op dit werk heb ik een interne training gevolgd waarin ik opnieuw heb “leren luisteren”, met aandacht en zonder oordeel. Het werk geeft mij veel voldoening en ik ervaar het als erg bijzonder dat bellers en chatters je het vertrouwen geven en hun verhaal willen delen.

*De Luisterlijn is een organisatie die actief bijdraagt aan een samenleving waarin écht luisteren naar elkaar, met aandacht en zonder oordeel, vanzelfsprekend is en waar er voor iedereen, altijd, een luisterend oor beschikbaar is. Door het bieden van een luisterend oor worden bellers, chatters en mailers door goed opgeleide vrijwilligers in staat gesteld hun verhaal kwijt te kunnen en daardoor pijn, verdriet en zorgen (even) het hoofd te bieden.